Ali Küncülü Ortaokulu Müdürü Mustafa Kursav, Arkadaşlarla iyi bir ekip olduk. Hakikaten tercih edilen bir okul olduk. Okulumuz fiziki yönden ciddi bir değişim yaşadı. Mesela okulun bahçesinde kilit taşı yoktu kaldırımlar yoktu, salonumuz yoktu bunların hepsi sonradan yapıldı. Öğretmenlerde bu tempoya ayak uydurdular. Veli burada çocuğunu önemsiyor. Benim çocuğum burada okusun diyor.

Okurlarımız için sizi yakından tanıyabilirmiyiz?

Adım Mustafa Kursav, 1976 Gaziantep Saçaklı İmam Hatip Lisesi mezunuyum. 5 yıl Yozgat’ta çalıştım. Yıllar sonra okuluma, Saçaklı İmam Hatip Lisesi’ne öğretmen olarak döndüm. 1987’de Müdür Yardımcısı olarak aynı okulda çalıştım. 1990 yılında Ömer Özmimar İmam Hatip Lisesi’ne Müdür Yardımcısı olarak gittim. 1994’te okullar şube olarak ayrıldı. Bizim okul ayrı bir müdürlük oldu Saçaklı İmam Hatip Lisesi Kız İmam Hatip Lisesi oldu. Bunu yapanlardan Allah razı olsun. O gün o zor şartlarda İmam Hatip Liselerinin sayılarını arttırmak şubeleri müstakil hale getirmek zordu. 1985’ten bu yana İmam Hatip Liselerinde çalışıyorum. 1994-1995 yılında kendi okulumda hocalarımın baskısıyla kendi okuluma Okul Müdürü olarak atandım. 2010 yılına kadar çalıştım. Elhamdülillah o zor süreçte çalıştık. 28 Şubat dönemi çok zordu. Türkiye’de İmam Hatip Liselerinin sayısı düşmüştü. Öğrenci sayıları çok aşağıya düştü. Örneğin bizim okulda 1805 öğrenci varken 211 öğrenciye düştü. Biz o sene 11 öğrenci aldık. Elhamdülillah okulumda hiçbir sorun olmadı. Gerek kılık kıyafetle ilgili, gerekse başörtüsüyle ilgili, gerekse Milli Güvenlik dersinde. Çözen çözdü. Çözen bence Allah’tır. İmam Hatip Lisesinde sıkıntılar oluyordu ama ben bir problem yaşamadım.

Ali Küncülü Ortaokulu’nda müdürlük yapıyorsunuz. Tecrübe ve başarılarınızı Ali Küncülü Ortaokulu’na yansıttığınız ortada. 

Okulunuz uzun süredir birincilikler elde ediyor. Hem okulunuzdan, hem de okuldaki başarılarınızdan söz eder misiniz?

5 yıl Cumhuriyet Lisesi’nde müdürlük yaptım. Ortaokula uyum sağlayacağımı düşünmüyordum. Arkadaşlara şunu söyledim ‘Yıllarca lisede çalıştım. Elhamdülillah başarılı bir hayatımız oldu. Buradaki öğrenci ve veli kalitesinin çok iyi olduğunu gördüm. Öğretmenlere şunu söyledim. Arkadaşlar okul hangi seviyede olursa olsun ben daha ileri götüreceğim. Eğer ileri götürmezsek ben bir gün dahi çalışmam’ dedim ve arkadaşlarla omuz omuza verdik çeşitli imkanlar bulduk. Yıllarca lisede çalışmanın İmam Hatip Lisesi kökenli olmanın madden ve manen büyük katkısı oldu. Burada çok güzel bir başarı yakaladık. İmam Hatip Lisesindeki disiplini buraya yansıttık. 

Arkadaşlarla iyi bir ekip olduk. Hakikaten tercih edilen bir okul olduk. Okulumuz fiziki yönden ciddi bir değişim yaşadı. Mesela okulun bahçesinde kilit taşı yoktu kaldırımlar yoktu, salonumuz yoktu bunların hepsi sonradan yapıldı. Öğretmenlerde bu tempoya ayak uydurdular. Veli burada çocuğunu önemsiyor. Benim çocuğum burada okusun diyor. Buraya öğrenci kaydetmek çok zor. 

Nüfus müdürlüğünde adresi olacak, doğalgazı olacak, su faturası olacak, elektrik faturası olacak ki ona göre alalım. Okulumuz çok tercih edilen bir okul. Veli başarıyı ve kaliteyi biliyor. Öğretmenler arasında diyalog çok iyi. Öğretmenler arasında gerçekten büyük bir yarış var, İngilizceciler kendi aralarında yarışta, Türkçeciler kendi aralarında yarışta. Öğretmenlerimiz abi-kardeş ilişkisi içerisinde bu işi devam ettiriyoruz. Öğretmenimiz istediği şekilde kullanıyor. Okulumuzun fotokopi sorunu yok, maddi bir sorunumuz yok. Velinin manen desteği var bizlere güveniyor. Sabah 08:50’de derse başlıyoruz 15:00’te bitiyor. Derse giriş-çıkışlar İl Milli Eğitim Müdürlüğü komisyonunca hazırlanıyor ve her yıl eğitim öğretim başında uygulanmaya konuluyor. Destekleme kurslarımız her zaman var. 

Okulunuzun akademik başarısından bahsedermisiniz?

Akademik başarımız çok iyi. Ankara’dan Milli Eğitim Bakanlığı’ndan heyetler gelerek başarı serüvenimizi araştırarak inceleme ve araştırma yaptılar. 

Hatta Gaziantep Üniversitesi de nedenlerini araştırmak için burada çalışmalar yaptı. Bizim çocukların ders ortalaması çok yüksek.  

Siz işin sırrını ipuçlarıyla da 

ortaya koydunuz ama ben bir kez daha okurlarımızın daha iyi algılayabilmeleri için sormak istiyorum. Başarı öğretmen, öğrenci ve veli üçlemesiyle idarecilerin bir arada senkronizasyon oluşturmasından mı oluşuyor?

Kesinlikle, idareci bir defa adil olacak. İdareci öğrencilerini, öğretmenlerini sevecek güvenecek. Veli de güvenecek. 

Eğitimde sorunların çözümü noktasında önerileriniz nelerdir?

Maddi imkânlar çok önemli, fiziki mekan çok önemli. Bizim okulumuza veli inanıyor, öğretmen inanıyor, öğretmen inanıyor başarıyı kesinlikle destekliyor. Ben 4+1 kişi çalıştırıyorum. Temizlik istiyorum, hijyen başarı istiyorum. Benim velim okula geldiği zaman buraları temiz görmeli özel okuldan farklı olmamalı. 

Buradan okullarımıza, öğrencilerimize, öğretmenlerimize velilerimize ne tür tavsiyelerde bulunacaksınız? Başucu olarak 

değerlendirebileceğimiz tavsiyeler neler?

Öğretmen arkadaşlarımız mesleğini sevmeli, idarecilerimiz adil olmalı, idarecilerimiz öğretmeni tanıyabilmeli, öğrenciyi tanıyabilmeli hepsi tanımadan geçer. Velilere karşı güler yüzlü olunmalı. Sıkıntıları paylaşmalı açık olmalı.

Başarılı bir öğrenci nasıl olmalıdır?

Her çalışan öğrenci başarılı olmaz. Okuyan öğrenci başarılı olur. Başarının sırrı kitap okumaktır. Çok kitap okuyan öğrencilerimiz hayatında başarılı olur. Çalışan bir insan o an belki başarılıdır ama kitap okuyan öğrenci her zaman başarılıdır başarıyı yakalar kendini ifade edebilir. Her nöbetçi öğrencime ben burada ‘Aferin kızım aferin oğlum ne güzel nöbetçilik yaptın, selam söyle annene babana, seni çok iyi yetiştirmişler’ diyorum. Ekibim iyi idareci arkadaşlarım çok iyi. Burası çok önemli. Öğretmen arkadaşlarım çok iyi. Güzel bir ortam var dayanışma çok iyi. Akademik anlamda sosyal ve sportif başarılarımızda var Sportif ve sosyal faaliyetler yerinde ve zamanında yapılıyor. Mesela geçen sene futbolda yıldızlarda bölge birincisi olduk yüzmede birincimiz var. Havuzumuz yok devlet okulu yüzmede birinci oluyor. Futsal da Türkiye beşincisi olduk. 

İleriye dönük bir idealiniz var mı?

Devlet okulumuz üst üste il birincisi olarak tabuları yıktı yine olmasını istiyorum ve çocuklara şunu söylüyorum, özellikle beşinci sınıflara ‘Beşinci yıldızı alacağız birlikte mezun olacağız’ İnşallah Bu sene yine il birincisi olacağız. Onlar mezun olacak. Bende beraber mezun olacağız diyorum. Müzik Öğretmenimizden bunun için bir marş hazırlamasını isteyeceğim. Bu marş bizi hedeflerimiz doğrultusunda motive edecektir.

Son olarak okurlarımıza, velilerimize, öğrencilerimize, idarecilerimize neler söylemek istersiniz?

Devletin fiziki olarak okullara ciddi katkısı var ama öğretmen arkadaşlarım, idareci arkadaşlarım ve velilerimiz ile gönül birliği içerisinde birbirlerini severek, sayarak, güvenerek inşallah belli bir yerlere gelir diyoruz. Metropol Gazetesi’ne okulumuzu ve başarısını haberleştirdiği için teşekkür ediyoruz. Gaziantep’in eğitimde daha başarılı sıralara gelebilmesi için hepimize çok önemli görevler düşüyor. Haber: İsmail ŞAHİN